середу, 26 серпня 2015 р.

...світ краси...

«Дайте мені тисячу років — і я розмалюю небо!».«Побудуйте стіну, як Китайська стіна. Від Львова до Києва. Там я вчився, а тут я знаходжусь і буду малювати. І буду довго жити, поки не домалюю її», — художник Іван Марчук.  Ця фраза належить талановитому українському художнику, засновнику нового стилю у мистецтві «Пльонтанізм» Івану Марчуку. Британія внесла його до списку «Сто геніїв сучасності» Іван Марчук народився на Тернопільщині в селі Москалівка в родині відомого на всю округу ткача. За радянських  часів за свою творчість був під постійним «прицілом» КГБ. У 1988 році національна Спілка художників відмовлялася офіційно визнати його творчість, хоча на той час він мав понад 15 експозицій у різних містах колишнього СРСР. В кінці 1980-х роках емігрував до Австралії потім до Канади і США. Третій президент України Віктор Ющенко пообіцяв побудувати в честь митця музей на Андріївському узвозі у Києві, навіть було закладено капсулу на місці майбутньої споруди.«Колись я казав у совєцкі часи: я дуже хочу хотіти працювати. Хочу хотіти! Коли я поїхав на Захід — в Америку, Австралію, там ця гіпотеза зникла», — художник Іван Марчук. «Рай земний» для художника розтягується на 12 років. Втім, поклик власного коріння та спрага за щирим спілкуванням не лише в рамках етикету повертає Марчука в Україну.
Художник невтомно формує все нові власні живописні стилі. Як гілочки, нанизує на «Голос моєї душі» все нові, радикально різні етапи творчості — «Цвітіння», «Пейзажі», «Портрети», «Абстрактні композиції». Натхнення знаходить у найпростіших речах. Створює власний стиль — «пльонтанізм». Замість звичайних малярських мазків наносить кольори на полотно дивовижним мереживом.

Немає коментарів:

Дописати коментар